söndag 16 oktober 2011

Britney





I kväll ska Fru, dotter och son till den stora staden. Britney Spears i globen står på schemat. Jag var inte riktigt påtänkt till konserten då jag förmodades vara sängliggande. Jag agerar taxichaufför istället. Sen vill jag inte spräcka min perfekta konsertportfolie med tuggummipop. Hur skulle det se ut? White Snake, Scorpions, Deep Purple, Def Leppard, Britney Spears, MotorHead, AC/DC, Rush, Dream Theater........












Japp, då blev det en ny soffa. Släpade med Son med flickvän som smakråd. Efter att ha haft mörkmurriga soffor ett tag så kikar vi på lätt och ljust. Inga barnbarn än som kan kladda ner. Soffan blev godkänd och vi slog till med en beställning. 6-9 veckor kommer det ta. Problemet nu är att passa in försäljningen av den befintliga soffan. Kan bli någon vecka med pinnstolar i väntan på den nya. Känns som den nya passar min personlighet lite bättre, vräkig men ändå subtil, inbjudande och ståtlig.








                                    Maik Aslan f. 1993
 Åh, fotbollsinlägg igen! Kommunens flaggskepp åkte igår ur Div 1. Jag tror att det finns väldigt många skadeglada ortsbor där ute nu. Kan väl medge att jag tidigare inte varit speciellt förtjust jag heller. I år var dock mycket annorlunda. En hel drös med unga kommunfostrade talanger togs in i truppen. Verkligheten hade kommit ikapp föreningen. Tidigare års handlande med låtsaspengar och skulder till höger och vänster var lagt bakom. Nu räckte inte ungtupparna riktigt till och tyvärr spelar laget i Div 2 nästa år. Kan man fortsätta bygga på dessa pojkar och inte börja värva hej vilt igen blir det nog trots allt bra. Sen måste föreningen se till att värva en tränare som man stöttar fullt ut och inte hänger ut när det går emot.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar