torsdag 13 oktober 2011

Hipp-hurra





Dåliga nyheter
Ni kanske läste det själva igår?
"Du som har ett namn som slutar på ”y” ligger risigt till. Nu är det vetenskapligt bevisat. Du riskerar att hamna på kåken. Att y-namnet är överrepresenterat hos kriminalvården har man misstänkt länge. Y-namnen har kopplats samman med låg utbildning, arbetarklass och på svåra socio- ekonomiska förhållanden. Men y-namnen som först kom på 30-talet som en arbetarklashyllning till de amerikanska, fränare idealen, gavs till grabbar som hade sämre förutsättningar än de mer gynnade borgarbarnen. Som vanligt handlar allt om pengar och klass."
Det är alltså därför livet varit så jävla motsträvigt, avigt och allt som oftast hånflinat mig i ansiktet? Undrar vad jag kommer åka in för då? Förmodligen något som: Äldre herre rappade snattande ynglig över ryggen med käpp. Eller: Berusad naken man sprang gatlopp efter Sveriges vinst i EM-finalen.









Det där med Blocket jag skrev om igår, jag upptäckte en avigsida till. Det är inte direkt Blockets fel kan man säga. Vi är på jakt efter ett speciellt bord och det fanns ju där, precis de måtten och utförandet som det skall vara. Annonsen hade två veckor på nacken så när jag ringde och kollade hade jag inte höga förhoppningar. En len stämma sa lugnt: jo, bordet finns kvar. Ok, jag ringer på fredag så kan vi bestämma en tid som vi kan komma i helgen? Glad i hågen lägger jag på, visar annonsen för Fru, men upptäcker: jaha, bordet finns i Trosa. Kanske skulle kollat det innan. Trodde jag hade klickat i "Stockholmsregionen". Vad gör jag nu? Blir det en heldag på vägarna i helgen?









Födelsdagsgris idag. Värmande gratulationer från alla håll. Goda maten som följs av gräddtårta som sig bör. Har varit och köpt min födelsedagspresent själv i dag. Gu va jag känner mig nöjd med den. Barnen överraskade med Hammarbymatch på Söderstadion på Måndag. Nöjd, proppmätt och förväntansfull, för snart spelar Bajen på TV också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar