måndag 17 oktober 2011

Pessimistisk


Hämtade tre lyriska familjemedlemmar vid Globen c:a 22:45 igår kväll. Britney hade levererat. Alla var halvt döva, värst var dottern som låg på en väldigt hög decibelnivå när hon pratade. Får se vad tidningarna skriver idag om konserten, blir det en lika chockerande recension som efter spelningen i Danmark? Hon är en knubbig, lat robot, skrev BT:s recensent Jan Eriksen. Undrar om den gode Jan skriver likadant om Ozzy när han "showar".









Är ju inne i inredningsdesign branschen just nu. Blev så paff efter att jag hittade en i mina ögon enkel fåtölj, i och för sig med fårskinnsdetaljer, men ändå.....21 000:- Men man ger sig inte utan kollar vidare och upptäcker luttrat att saccosäck kanske är grejen just för mig? Skåda dessa fantastiska skapelser till humana priser:

48 677:-  (trädetaljerna urgröpta från fören på Titanic, skinnet från en brunstig skruvhornsget)
112 485:-(helt klädd i skinn från en galopperande Przewalskisvildhäst, benställnig av metaller utvunna på Mars skuggsida)
77 600:- (Barn i Venezuela som fått fria händer att med sina tandställningar konstruera denna drömmarnas fåtölj)


200:-  (Helt utförd i vass från insjön Fysingen i Uppland)















I dag bär det av mot Söderstadion med grabben. Födelsedagspresenten skall nyttjas. Jag är övertygad om att det kommer bli rysligt kallt, lite halvtomma läktarsektioner och ett spel som inte kommer värma. Otroligt uppgiven och pessimistisk som ni märker, men det finns ju verkligen fog för det. Jönköping Södra står för motståndet och måste jag gissa så blir det 0-0.

1 kommentar: