fredag 21 oktober 2011

Kramas?



I dag fick jag uppleva ett hett "vuxenbråk". Kom ut ur butiken och möts av en ljudkuliss likt en fotbollsmatch. Vad dessa människor bråkade om har jag ingen aning om. Det jag vet är att ena mannen var av svensk härkomst och den andra av afrikansk. Den lite mörkare mannen hade tre kompisar som stod på avstånd och det kändes lite hotfullt. Som ensam part i bråket ska man kanske ligga lite lågt med vissa uttryck och anspelningar? Det här är mitt land, jag är född och uppvuxen här, åk hem till ditt jävla negerland. Jag väntade mig en fullskalig monsterattack från de tre övriga, men det klingade av som tur var. Om det hade blivit batalj, vad kunde jag då gjort? Hallå, ursäkta, jag kan inte sära på er för jag har lite ont i ryggen, men kan ni inte kramas och bli vänner istället?











Ja å va tusen händer i helgen då? Jaha det är helg? Ja inte vet jag. Kanske ska sitta lite mer på högra skinkan ett par dagar och se hur det är. Kanske klämma en Lars Norén pjäs? Eller bara vara ute i naturen och titta på alla fina höstfärger? Nä just det, jag är ju visst färgblind, konstigt att jag hatar hösten. Full respekt för er som gillar hösten (frun gör det) men fakta kvarstår, det är mörkt, det är blött, det är kallt och man har narkolepsi hela jävla årstiden. Jämför med låt säga sommaren. Det är ljust, det är torrt, det är varmt, alla är pigga och glada, alla vackra blommor står i blom (fortfarande färgblind). Jag slår här och nu ett slag för sommaren trots allt.










Jag har aldrig mött curlingmaken
Skriver Åsa Erlandsson i sin krönika i Aftonbladet.
"Jag säger inte att han inte finns. Jag säger bara att jag aldrig mött curlingmaken, han som projektleder familjen och håller koll på allt från gympapåsar till lappar från skolan. Ingen annan jag känner har gjort det heller."

Jaha Åsa, låt mig då först bara göra dig rejält besviken, han finns inte. Det är bara så enkelt som att vi män har två hjärnhalvor som bara har sporadisk kontakt med varandra. Kvinnan har tusentals kopplingstrådar mellan hjärnhalvorna, vilket betyder att hon kan vara känslosam och praktisk på en och samma gång. Vi har en växeltelefonist i huvudet som måste koppla fram på en tråd men oftast utan svar. Så här är det. Det handlar inte om att vi skiter i saker eller att vi inte vill försöka. Vi är skapta på detta sätt. Hämta föda, fortplanta sig, fortsätta försöka fortplanta sig , vila och kika lite på den där fortplantningsgrejen lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar