onsdag 12 oktober 2011

Vinnare





När alla följer riktlinjerna som förbundskaptenen ritar upp går det så här bra för vårat kära landslag. När det finns 11 lika motiverade spelare som är beredda att offra ett ögonbryn eller ett benbrott för att lyckas, så går det så här bra. Detta var idrottshistoria och den skrevs med drivor av svett och hederligt svenskt jävlar anamma. Johan sprang så mycket så han förlorade synen på ena ögat! Karln är galen, men sen har han ju tre lungor också.










Det är så här svenska medelsålders män får utlopp för sin glädje. Trots att man uppfattas som extremt pinsam så gör vi det om vi får chansen. På motorvägen på väg mot våran något sjaskiga förort kör jag om en bil på insidan (fy, fy), slänger en blick och där sitter Johan Elmander från ovannämnda landslsag. Jo vad gör då en redig karl? Bromsar in självklart, väntar in bilen, ner med rutan, ut med näven, upp med tummen och med ett stumt vrål visar min uppskattning för dessa frälsare. Svaret lät inte vänta på sig, ivrigt tutande, asgarv och ett gäng tummar upp från alla fyra i förbundets bil. Fina pojkar det där. Fru tyckte det var något pinsamt.









Jag återupptäckte något igår som jag helt glömt bort. Jag är norra europas sämta säljare. Satt ut lite grejer på Blocket igår. Har inte bedrivit sådan verksamhet på många, många år. Tittade vad andra skulle ha för samma produkter och la mig några hundringar under. Efter en stund ringde det tack och lov: sååå, sälja sig höktryggstvätt? kan jag komma siiika? Förväntade mig en gammal Merca med fem gubbar i gabardinbrallor och jättepolisonger som skulle dribbla bort mig. Blev inte riktigt så, en snubbe var det men nog dribblades jag bort ändå. Hmm, jooo, jaaa, vad kosta sig? 700 spänn, okeiii, hmmm, lite tyrt, dy kan 500? Ok kom ur min mun innan jag hann reagera, jag är inte bekväm i säljarrollen helt enkelt, jag är mycket bättre på att köpa saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar