torsdag 6 oktober 2011

Gubbjävel


På lunchen med fru igår så kliade jag mig lite i ryggslutet, precis på ärret. Det var en liten knappnålsstor sårskorpa som lossnade. 5 sekunder senare känner jag något varmt och blött på ryggen. Hur kan ett 6 veckors sår börja blöda helt plötsligt? Folk undrade nog när vi stod mitt i restaurangen och med servetter försökte få det att sluta. Jag har redan börjat spekulera i att det är skruvarna som nött hål från insidan, i morgon när jag vaknar ligger förmodligen ryggraden och ena njuren utanför.








Sverige
2 150
USA
116
Schweiz
40
Island
30
Ryssland
30
Norge
16
Tyskland
14
S:t Lucia
8
Australien
6
Kanada
4


Kul med statistik? På bloggen kan jag se i vilka länder mina inlägg lästs. De flesta kan jag härleda till vilka personerna är men vissa har jag ju ingen aning om. Ryssland, Kanada och Tyskland, vem är där? Kanske är Putin, Gretzky och Johan Mühlegg som läser?










Otålig, lättirriterad, less och allmänt gubbgrinig. Detta är en beskrivning av mig anno 2011. Det passar mig inte men det är tyvärr bara fakta. Som ett exempel kan jag ta gårdagen, där jag bänkar mig framför burken för att se mitt Leksand mosa Malmö. Efter 10 minuter och 0-2 kommer jag på mig själv med att sitta och skälla och rabbla okvädesord till TV:n. Jag var tvungen att byta till halv åtta hos mig på 4:an för ilskan åt på mig. Jag som har så lång stubin så jag snubblar på den till vardags. De som känner mig väl vet att jag inte kan bli arg, men något har hänt. Ge mig 5-10 år till och jag kommer vara gubben som skäller på hon i kassan, dom i kön, grannen som borrar och barnen som aldrig hälsar på. Kort och gott en gubbjävel. 

Blir nog inge jobba för mig nästa vecka. Den 12/10 är jag kallad till rehabmöte. Hade ju hoppats på möte denna vecka. Jag får uthärda och i smyg slå sönder saker för att lindra mitt klaustrofobiska tillstånd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar