lördag 29 oktober 2011

Förbannad





Sånt händer bara nu för tiden. Mattanten i en skola i Östhammar lessnade på all kritik gällande maten från elever, lärare och rektor. Hon tog till det mest självklara, hon började strippa och åmade sig mot en stolpe inför alla. Med närmare eftertanke så hade det nog inte varit så bra om det hänt på min skola. Man blev skadad bara av att växa upp på 70-80-talet, än värre om matkärringarna hade lättat på skynket (om dom nu var kvinnor?)












Lädret fick bekänna färg idag. Jacka dotter, Jacka son, begravningskläder far & son, tur att man har ett jobb. Eller har jag det? Man ska passa sig för vad man skriver i sociala medier gällande arbetsgivare och myndigheter sägs det. Jag har nu i veckor velat börja arbeta/arbetsträna, I dag ringde F-kassan och meddelade att dom och arbetsgivaren beslutat att jag tydligen inte skulle börja nu. Finns olika sätt att se på detta. Jag vill, jag kan om än inte fullt ut. Är det inte bra att vilja bidra och stötta upp och inte belasta samhället? F-kassan menar att jag inte skulle kunna arbetsträna med mina ordinarie sysslor än, vilket till viss del stämmer, men vill väl tro att jag har massor av egenskaper företaget har nytta av. Jag har inte ondare i dag än innan operationen då jag utförde det mesta. Äh, blir bara skitsur och vresig, är det kanske inte så att när jag känner efter mår jag lite sämre och kanske ska ha 3 månader till utav sjukskrivning? Inte ens roligt längre, börjar likna kattskit. Förbrukad, fet och förbannad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar