lördag 9 juli 2011

Dag 33, Klarvaken

Det var ju tänkt att jag skulle sova länge och släpa mig upp vid brunchtid den här första morgonen som semesterfirare. Det blir inte alltid som man tänkt sig. 06:30 Givakt!!! Det är bara att lugnt och stilla konstatera: jag har nog blivit vuxen. Dags att börja lösa korsord och klippa ut recept och sen ta en lur vid 12.

Bygget av katternas aktivitetshörna fortgår. Dom verkar inte direkt överförtjusta än så länge. Jag får nog kasta in några äss som jag har i snickarbyxan. Dom kunde ju i alla fall lukta lite på skapelsen, men nej, det går inte för sig. 



Var och shoppade lite kläder med gumman, rutiga shorts till pappa och shorts, tröja och tror det var en blus till hjärtat. Pappa hade varit duktig som orkade shoppa, så pappa fick en mjukglass. Pappa glad.
Tippandet går vidare, eller det går inge vidare, vann dock på Lotto igen i onsdags, katjiiiing, 48 feta riksdaler.


Till min älskade dotter:
När personer sårar dig om och om igen, ska du tänka på dom som ett sandpapper.
Dom kanske sårar ditt hjärta och skadar dig tillfälligt, men tillslut har du blivit polerad, len och hel, och dom har blivit värdelösa.
 Jag älskar dig, mitt allt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar