måndag 5 mars 2012

Byggare Bob


Crosstrainer är vad ni unga spänstiga, hippa människor kallar den. Jag säger kort och gott den tekniska mördarmaskinen från avgrunden. Har gjort ett allvarligt försök att börja gymma regelbundet "igen". Igår var fru och jag ner och jag cyklade som vanligt. När jag gjort mitt pass sa fru att jag måste prova "den där". Tror att det tog max 2 minuter sen krampade båda vaderna, hjärtat skenade och det är inte omöjligt att jag dreglade också. Tänkte faktiskt fejka att det började sticka i armen redan efter 20 sekunder, men det hade nog inte uppskattats. Äsch skam den som ger sig. På´t igen idag. Tyckte att den stirrade på mig redan när jag klev in genom dörren. Här behövs mental pepping tänkte jag. Körde ett bra cykelpass, sneglade på den över axeln och kände, idag är det jag som är boss. Jag attackerade den lite från sidan och tryckte sporadiskt på någon knapp. Känns fan lite bättre idag, jag siktar på 5 minuter. 1:46, tjoff...tjoff kramp i båda vaderna och det är ganska manligt på ett gym efter 1:46. Pust, ingen såg nåt. Jag rycker lite sporadiskt i några maskiner och smiter ut när alla är upptagna. 2:04 siktar jag på imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar