söndag 4 mars 2012

Ågren



Det är väldigt sporadiskt nu! Jag är så himla matt. Det är tufft att vara en vek människa i en kall vardag. Söker med ljus och lykta efter energin, men kan bara inte hitta den. Förutom familjen som är som ljust skinande solstrålar är det lite halvtaskigt lyse där ute. Jag behöver omge mig med massor av människor som jag kan erhålla energi ifrån, men var är dom? Gick sta å köpte en biljett till bygdens största evenemang det här året, Rockplocket. Där kan man snacka om energi. Skuggor från det förgångna kommer dyka upp i form av grånande rockers som inte vill annat än partaja. Ska bli rejält kul, hoppas bara jag minns de jag träffar.
Semester just nu, eller jag menar minisemester. Fredag och Måndag gör att jag får en välbehövlig långhelg. Jag till och med somnade innan Sveriges match mot Kroatien i Onsdags. Jag missar en landskamp!! Då insåg jag att nu behöver gubben ledigt.







I dag fick jag äran att åka till IKEA igen. Personalen hälsar och i högtalarna kan man höra " I dag har vi åter igen äran att få presentera människorna som betalar våran lön, ser till att våra barn kan gå i privatskolor. Bered väg för hääääär koooooommer the Hiiiiiiiiiiiiighlanders." Allt detta åtföljs av en sporadisk avmätt applåd. Jag vet inte riktigt varför men jag får struma och tandlossning i detta djävulens hus. 











En lite lagom söt händelse idag. Min lilla smultronblomma till dotter släntrar upp ur sängen när morgonen övergått till dag. Vacker som en överkörd trasdocka. Håret låg lika fint som på Blackie Lawless i WASP.
Ågren ut i fingerspetsarna. Krogen igår och snyft snyft "Pappa mina pengar är slut". "Vad hände? Jag drack nästan ingenting." Livet min dotter är en milslång taggtrådskantad stenig stig som titt som tätt bjuder på ögonblick som vi ska ta lärdom av. Jag tror det blir en hel del hemmakvällar ett tag framöver. Tomburkar? sälja lotter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar