tisdag 6 mars 2012

Vita lögner




Fyllo! Dyngskalle! En alldeles välsmord tisdag som jag toppar med en len, mjuk och smått fantastisk whiskey.
Det är som jag hittat livets vatten, alltså det där som porlade på gudomernas tid. Kort och gott, dä ä som läsk.
Tisdag, whiskey? Ja faktiskt. Har jag inte nyttjat alkohol på nio är så har jag precis all rätt i världen att skämma bort mig på ålderns höst. Farbror hade inte tänkt sluddra och ramla in i väggar. Inte heller skälla på ungar och jaga katter. Farbror vill bara njuta. Sen ska väl erkännas att jag snabbade mig med att hälla upp, för att på ett sådant taskigt sätt kunna säga till fru att " Jaha! var det idag vi skulle gymma? Tokigt, typiskt mig att glömma. Kanske vi kan gå imorgon?" (Farbror har ont idag)












Vi har börjat kika på en viikend-resa, man behöver komma bort ibland. Jag har i och för sig varit väck än längre tid, men det är nice med andningsuppehåll, njaaa att få andas ut lite kanske. Vad kan ni rekommendera? Barcelona, Rimbo, Amsterdam, Gnarp? Är Wien något kanske? Prag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar