torsdag 23 februari 2012

Rederiet



Traggligt, trögt, segt. Det ÄR inte kul så här runt den 23 Februari. Det börjar i och för sig bli ljusare men det suger trots allt. Den man märker mest på att det är skevt är gubben själv. Grinig, muttrande och felsökare nummer 1. Fru säger ju att det är åldern, finns inte en chans säger gubben själv. 15-år i sinnet för alltid, är mitt motto. Grinig gubbe säger hon, sen är det slutdiskuterat.
Dotter är på havet. 100 dagarskryssning hette det visst, eller var det 2 dagars för att fira 100 dagar kvar till student? Hur som helst hoppas vi att hon sköter sina kort och att hon inte gift sig med någon Estländare som heter Aleksandr Ossipov eller något sådant. Fru är på tårna och vi kan bara hålla tummarna denna gång. Men fru erkände sent omsider att hon tagit reda på båtens namn och på telefonnummer till rederiet. Ja hej, är det kapten? Jo jag undrar dels om du kan ta reda på vilken hytt min dotter "sover i" och om allt är bra med henne? Kanske du kan vara gullig att kolla till henne emellanåt? Ett scenario som absolut kan bli verklighet om jag känner fru rätt. Hon är bäst tycker tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar