söndag 5 februari 2012

Mr banan

Brasan är tänd, kvinnan vid spisen, ölen i hand.
Livet som man kan inte bli så mycket bättre.



Myskväll med frugan igår. Ost & kex "toppat" med melodifestivalen. Festivalen som "ingen" kollar på längre och som "alla" har en åsikt om. Jag ska aldrig se skiten igen någonsin, har man mer än en gång ylat ut. Jag vet inte om jag hämtat mig än. Tycker väl i ärlighetens namn att de två "direkt till finalen" låtarna var bra, men............en svårt sönderpundad "skådespelare" och en banan i pyjamas får mig faktiskt att börja skrapa lite på handlederna. Nä fy fasen, nästa lördag kollar jag på Skönt med stråkar: "Veckans föreställning. Konsert från 2010. Quatuor Ébène är kvartetten som spelar både jazz och klassiskt."









Kollade bandyfinalen idag. Ganska spännande, men var är bollen? Ingen tv-sport direkt. Mycket är lika mellan bandy och fotboll, vissa regler, speltid osv. Men jag som var livsfarlig utan vapen i fotbollen, skulle vara en slaktare i bandy. Kom någon förbi mig när jag lirade kunde dom räkna med ett par djupa dobbmärken i vaden. Med en klubba i handen....törs inte tänka tanken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar