fredag 17 februari 2012

Pansarvagn



Delad nervositet är dubbel nervositet. Sitter i skrivande stund och tittar på fotboll med min fina son. Matchen är den sista som ska gå in i hans spel. Över 8 gånger i odds på att Bologna ska slå Inter på bortaplan. Jorå, fet chans tänkte jag innan. Just nu står det 0-2 och vi sitter med hakorna hängandes och hoppas att det håller i sig, inte att hakorna hänger men resultatet. Kommer bli en bra katjiiing på hans satsade 20:-
Själv tippar jag inte längre. Åter igen har jag insett att det är barnsligt och trivialt att tippa, jag tror mer på kärlek (tills lönen kommer).










"Hellre nackspärr i Märsta, än ryggskott i Malmö"
Har varit tuff debatt i Rikstan idag. Brott och straff stod på agendan. Kan väl sammanfatta det med att de flesta vill ha hårdare tag mot organiserad brottslighet men det är för få och för futtiga förslag. Vänstern vill att vi alla kramas, SD vill ha pansarvagnar och Sossarna och Moderaterna tävlar som vanligt i att skylla allt på varandra. Samtidigt så maaaleeer hjuuuuleeen sååååååå lååååååååååångsaaaaaaamt. Mitt förslag är inte speciellt kontroversiellt, inte heller orealistiskt. Åland!!! Vi köper Åland från finnarna, sen skeppar vi dit dom alla. Där kan dom utpressa, våldta och mörda varandra. Det finns säkert utrymme för ficktjuvar, rattfyllisar och kvinnomisshandlare också. Inte fan kan dom simma heller så det är lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar