tisdag 7 februari 2012

Nyckelbarn


1550 nycklar har jag sorterat upp, lagt i nyckelpåsar och distribuerat ut tillsammans med kollegorna till berörda hyresgäster. Jag vill aldrig se en nyckel igen när detta är klart. Jag drömmer om nycklar, jag tänker på nycklar, jag är nycklar. Det är så snurrigt så jag vet knappt vad jag gjorde nyss. Nyckelkvitton, gamla nycklar, nya nycklar, låscylindrar, aviseringslappar, jag borde tagit ett kort på mitt skrivbord. Det är ett berg av allt. Så otroligt trött. Jag som vanligtvis basar över 8000 maskrosor och 800 kubik snö skall helt plötsligt tänka rationellt och bära planeringskepsen. Kommer jag ur den här veckan med bara 2 örfilar och 5 utskällningar får jag vara nöjd.










Detta är Måns "careface"


Annars då? Jo då! 21:00 dras rullgardinen ner. Katterna tycker jag är så tråkig så dom går omvägar runt mig. Tycker även att dom kör lite "careface" på mig, ni vet när man vänder bort och upp ansiktet. Men det kommer ju ljusare bättre tider, om bara 6 månader är det sommar.....snyft. Coachjackan verkar bli kvar i garderoben i år. Jag blev sjukt taggad, men var som det verkar inte ens värd att återkomma till. Deras förlust?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar