lördag 4 februari 2012

Pudeln

Det var ok att vara fuskbrun, ha lejonman och en tjejkavaj.
Folk säger jag var lik Patrik Sjöberg, ja kanske. Vi floppade båda två.
Nostalgitripp som heter duga. Såg dokumentären om tidningen Okej igår. Shit va snygga vi var på 80-talet. Det var färg, det var piffat och puffat, det var pudelfrippa, axelvaddar och det var en musik som man förstod och som var bred. Nu är det lite mer: trash is king. Jag sa till fru efter programmet: tänk om man kunde få tillbaka 80-talet ändå. "Men...men...men, då skulle ju inte vi varit ihop". Jamen, jag menar en revajvel, att stilen och musiken kom åter, min lilla skatt. Det ser ut som min önskning kommer slå igenom om än bara för en kväll. Det skall dammas av en klassiker. Rockplocket som återuppstår efter 20 års frånvaro. Rockbandstävlingen som lockade horder av besökare back in the days. En tävling som jag själv varit med i och gnidit mitt organ på, hoppsan jag menar min klaviatur, synth, orgel...Ja vi vann hela skiten ett år minns jag. Kanske svårt för er som känner mig men inte kände till min musikaliska karriär att frambringa en bild på er näthinna hur det måste sett ut. Jag säger bara: blunda och tänk på något annat för det var varken vackert eller lät bra. Hoppas arrangörerna dammar av några gamla konstellationer och att man själv är en glömd "musiker" som får köra barhäng denna kväll.









Jag vann pengar häromdan, äntligen! Jag har nu förstått att jag varit alldeles för kaxig tidigare. Flashat med vinster på blogg och fejsbok. Jag skall vara betydligt mer beskedlig och närmast försynt i fortsättningen. JAG VANN, JAG VANN. JAG VANN, oj, ok sorry :-( 

Mitt hjärta blöder för min lilla pojke. Sonen vann ju en bra slant förra helgen. Han har suttit och sugit på dom får att hitta det perfekta spelet. Säkraste matchen denna vecka? Ja vi tycker nog det. Sverige - kaijschaijkstan eller nåt liknande i Bandy-VM semifinal. I gruppspelet vinner Svedzko med 9-1. I semifinalen vinner Svedsko med? 4-4 och puts väck med dom pengarna. Jag blir allvarligt förbannad och misstänker mut/spelskandal. Jävla sopor. Nu är det jag som får sitta med en 20-åring i famnen i timmar och trösta och vagga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar