måndag 13 februari 2012

Generad



Erkännande, beröm, ros eller en klapp på axeln. Alla människor behöver detta. Sällan är vi nöjda med hur våra chefer visar uppskattning. Så sporadiskt och ovanligt, så när jag nu fick en hel drös med beröm och uppskattning visste jag inte var jag skulle ta vägen. Det blev helt enkelt pinsamt. "Jag gör ju bara mitt jobb" ville man säga. Svensken är faktiskt komplex, antingen gnäller vi eller så blir det obekvämt och pinsamt. När fan är vi nöjda då? 01:30, 12 öl i kroppen och med ett leende precis hunnit beställt den 13:e innan sista bestllnings gong-gongen ljuder, då är Svensken tillfreds.







Skadad av att i åratal nickat bollar, tung-gungmedicinering och flygavgaser. Detta ställer till problem inte bara för mig själv, utan även familjen och kollegor. Snurre sprätt som fan senaste tiden. Jag går ut bara för att behöva gå in efter något igen. Glömmer vilken veckodag det är och vet inte var jag lägger saker. Det är typiskt karlar säger ni. Då är det manliga släktet på utdöende kan jag säga, om alla är som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar