tisdag 14 februari 2012

Naken



Jag skriver så trivialt. Det finns inte många linjer i mitt skrivande. Det är sån jag är. Jag ÄR virrig, jag är ganska trivial, men jag gillar att skriva. Synd att mitt liv inte riktigt kan fylla ut en självbiografi. Kanske tur förresten, den skulle bli tramsigt osammanhängande och fylld med lite spetsade halvsanningar och lama försök till att framställa mig som rolig. En sak dock som jag återkommer till ganska ofta är "besvikelsen" över att bli vuxen. Det har fört det bästa man kan få uppleva med sig, en fantastisk fru och två välskapta (hårt curlade) kidz. Men skärskåda livet, bryt ned det i små små bitar, titta på det under lupp och bedöm själva. En normal vecka jobbar jag 8h , har lunch 1h, det tar ungefär 1h att komma hem efter jobbet, nyduschad och inhandlad. Matlagning och utfodring 1,5h och skönhetssömn 9h. Detta betyder att jag har ynnesten att få umgås med min underbara familj, mina gulliga katter och mina vänner 3,5h per dag, 5 dagar i veckan. I dag fick jag glädjande nog fylla ut min enorma fritid med att ha tvättstugan. Fast varför gnyr jag? När barnen var mindre kunde man räkna in föräldrarmöten och utvecklingssamtal. Många proffstyckare säger att man skapar sina egna förutsättningar, man kan bli vad man vill, agera istället för att reagera. Jag tror inte jag skulle fått mer fritid om jag satsat hårdare i skolan istället för att festa och ragga. Jag visste ju detta men känner mig ändå snuvad. Vi ska jobba och sova för att...? Ja för att vadå? Vi har ett liv och det livet spenderar vi mestadels med människor vi inte själv valt. Våra barn växer upp och blir fostrade av andra människor mer än vi, för att vi ska kunna jobba, varför då?
Inte konstigt egentligen att många blir pissfulla på helgen, synd bara att man slarvar bort en dag som bakis. Är jag inte helt jävla slut i kolan när jag är 65 så lämnar jag in sekatören och krattan på dagen, sen ska jag spendera mina sista år glad, lite småfull och konstant naken.

1 kommentar:

  1. Vilken skön framtidsvision, hoppas d går vägen!

    SvaraRadera