fredag 1 februari 2013

Sorry grabben

Lite Förvirrad 

Meddelandet var inte överraskande, inte heller chockerande. Dock var det lite gulligt. "Måns har snott mina nya lurar till mobilen, jag hittar dom inte någonstans" Jaha, då var det dags för det där allvarssnacket med den lurviga lilla rackaren igen. Han har bitit sönder 2 uppsättningar lurar hittills och gnagt sönder en mobilladdare. Han gnager bara på fruns sladdar för han vet att jag inte vaknar på natten vad han än gör. Frun däremot är lättväckt. Men tricket med att gömma är något nytt. Hem på lunchen för att ta snacket och förmå honom (trots att han är en katt) att plocka fram dom från gömman. Tänkte att man ställer väl obligatoriska frågorna först till frun. Har du tittat där? Har du letat där osv. Du har väl kollat sängen noga så jag inte ställer honom mot väggen i onödan. "Ja, jag kollar väl igen. Hoppsan, dom låg under kudden" Känns lite som att han nonchalerat oss återstoden av dagen. Sorry grabben, men du vet ju att hon är lite förvirrad. Tonfisk?  Räkor? Kom igen nu Måns! Hallå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar