torsdag 31 januari 2013

Med fast hand

Boss

Förkovrat mig i dagarna två. Nytt system som skall underlätta i arbetet. Hur mycket datoriserad hjälp behöver jag för att gräva en grop, rensa en rabatt eller jaga katter ur sandlådor? Får anställa en briljant sidekick som bär min tekniska utrustning medan jag hukar i ett buskage och går loss med sekatören. Grejen med IT och trädgård är att IT går lätt sönder när den ska samsas i brallan med nämnda sekatör, skruvmejsel, kniv, vattenutkastarnycklar, vattenpass, motorsåg, gördel, smink och cocosnötsoljan. Två såna där smarta telefoner har fått sätta livet till hittills. Men det ska ju alltid gnällas lite. Förkovring är alltid bra. Det är bara lite kärvt att gnida skolbänk igen. Det är ju lätt hänt att rullgardinen går ner.

Skrivit tidigare om att jag blivit en sån där underlig kattälskare. Det har liksom tagit över. Vill inte påstå att det gått överstyr, men....
Det är viktigt att fostra de små liven med fast hand. Det känns som det är klart vem som är boss.







Ska jag behöva vänta länge till på min ostbit och skinkan?





Smörgås någon? Nähä, då är den min då













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar