onsdag 9 januari 2013

Fan vet

 In med magen




Allt är igång. Jobbar igen och känner mig som en lärling. Lagom urblåst och gulligt förvirrad. "Låt mig se, vilken av mina 35 nycklar var det som passade här då? Kod? Ja jag har ingen aning"
Fotbollen är igång, startade karaktärsbygge 2013 i början på veckan. Vi ska skrämma slag på bönderna runt om i Uppland.
Har med förfäran förstått att det klivit på ett gäng kilon på den annars så välkända strandraggarkroppen över jul. Trodde någon bytt ut mina arbetsbyxor som hängt alldeles ensamma i skåpet på jobbet. Upff, in med magen gamling skrek knappen. Ja mig behöver du inte längre kläcker skärpet ur sig. Vill inte påstå att jag blivit lönnfet, lutar mer åt att jag blivit lömskt fet.
För övrigt rullar det på även nu i början på detta året, som utmärker sig på det charmanta sättet att jag kommer vara närmare 50 än 40 år, tjohoo. Inget verkar än vara annorlunda, jag missar redan bokade tider, jag behöver fortfarande någon bredvid mig i bilen som påminner om att här ska du svänga. Pappa du vet väl att mamma fyller år på söndag? Ehhh? Javisst eh. Kan du möjligtvis påminna mig på lördag kväll också? Ligger här i badkaret med en kall öl och funderar. Hur ser det ut om 10 år? Var är jag om 15 år? Skulle gissa på att jag då är i bygdens stora rondell, stoppad av polisen som upplyser mig om att man kan inte åka var efter varv, timtals stirrandes i ett kusligt tunnelseende. Tvättade jag mig innan jag gled ner i badet, eller hade jag en plan om tvagning efteråt? Fan vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar