fredag 25 januari 2013

Sibirisk kyla


Det småjävlas





Sibirisk kyla över byn. Precis det här är som smultron för min rygg. Det drar, det spänner, det klickklackar och det småjävlas. På tal om den satans kroken som arslet hänger på, kvällen efter kiropraktorbesöket så hoppade det lilla djävulska revbenet fel igen. "Vad gjorde du, föll du från balkongen?" Nästan! Jag reste mig ur soffan. Kiropraktorn igen och det har verkligen varit på gränsen idag att hoppa ur igen. För ett gäng år sen gick det rykten om att Cher hade tagit bort de nedersta revbenen för figurens skull. Vad jag vet så mår väl hon skitbra än? Hmm, undrar om det är dyrt? Det är inte direkt så att man är tät. I dag skördar jag frukterna av 4 månader sjukskrivning. Den 25:e smäller det som Uggla sjöng. Kommer håva in lika mycket som Rumänskan som spelar fiol med en förvånansvärd tondövhet, utanför Systemet. Men allt är ju inte kattskit, slipper ju i alla fall jobba inomhus nu när det är -18.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar