lördag 27 augusti 2011

Whats the fuzz?



Hemma igen efter 3 vilodagar på Nacka Sjukhus. Jag har nu mer 4 skruvar i kotorna i ländryggen. Man tog även benvävnad från höftkammen, malde ner det och använde det som "lim". Benvävnaden skall växa ihop och stärka upp hela skapelsen. Var uppe och spatserade samma dag som operationen med min nya kompis Rigmor. Riggan är en krutgumma på dryga 70 bast som curlade för sin nyfunna vän hela tiden. "Jag tar den" "Det där fixar jag" " Gå du, jag tar bort din bricka". Hon stelopererades i 3 kotor, jag bara 2. Lika kaxiga var vi inte dag 2 och 3. Stela som pinnar vankade vi oss fram i korridoren som ett strävsamt svanpar. Jag hade svettdroppar som trängde fram ur pannan när jag åkte taxin hem, men mitt hjärta blödde när jag tänkte på Riggan som skulle åka bil till Västerås. Skall slå henne en signal om ett par dagar och kolla läget, tror nog att hon redan är ute och gör Västerås. Jag upptäckte nyss att det är lite svårt med renhållningen. Duschade och tyckte att livet var ganska ok, men benen och fötterna får väl vänta till jul. Fick lite bilder med mig hem, skall försöka få dom inscannade i datorn så alla får se mitt plockepinn. Sjukskriven till att börja med 3 månader, kan bli en och annan Playstationtimme framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar