onsdag 3 augusti 2011

Dag 35, Back 2 life

Trams!!! 2,5 vecka på Gotland gick lika fort som lönen tog slut när man var 20. Gotland har visat sig från sin bästa, sämsta, roligaste och tråkigaste sida. Vi är lite smått fördömda vad gäller semestervädret när vi åker dit. Jag påverkas inte så mycket av det men det är knivigt att hitta aktiviteter när blixten slår 30 000 gånger på ett dygn och regnet slungas ner från en svart himmel.


Stockholmsveckan fick vi uppleva igen och det är ett smått fantastiskt "evenemang" att se. Wannabe-blondiner som ålar och kråmar sig för fjuniga stekare som med sina flottiga kotlettfrisyrer öppnar upp ozonskiktet med all gel och parfym. Dom frotterar sig på enorma lyxbåtar i hamnen som dom självklart inte rattat dit själva. Dom hyr en kapten som kör ner båten medans dom själva flyger. Limosinerna stod tätt vid kallbadhuset, för inte kan man väl gå upp till bolaget? Men det är ju lätt att kasta bäver i timmerstuga, jag skulle kanske varit likadan om jag fötts med silversked i munnen?



En del stranddagar blev det dock och även den obligatoriska utflykten till kalkstensbrottet med cyklop och snorkel i högsta hugg. Vågor fick vi en  av dagarna också och det var en nervös pappa som släppte i sin sork och töis



Katterna då? Ja det var fest hela dagarna för de lurviga. Fria, nyfikna och hungriga gick de på jakt efter gräshoppor, fjärilar, flugor och myror. Helt slut slocknade dom precis överallt och var verkligen däckade. 

Mr. konflikträdd verkar spottat upp sig. Jag tog en fight på ett café. En armé med smålänningar stormade in med barnvagnar och skit, Dom börjar paxa platser utan att ha börjat beställa. När jag utrustat våra brickor med diverse godsaker ser jag några lediga platser och vi slår oss ner. Den galna småländska myrstacken börjar gorma om att "dessa platser är faktiskt upptagna" lugnt tar jag till orda: ni kanske ska beställa först innan ni paxar platser, myrstacken går då upp i falsett: vi har faktiskt barnvagnar, och det är faktiskt inte så lätt att få platser då. Där borde jag verkligen sagt: Om du anser att det är ett handikapp att ha barn skulle du nog tänkt till lite den där speciella natten.
Frun min säger att jag börjar bli en grinig gubbe!!

2 kommentarer: