söndag 20 maj 2012

Anxiety


Sociala medier är .... både bra och dåligt? Kul att se vad folk företar sig? Enerverande att följa varje steg en människa mer än gärna skriver om? Börja blogga? bara barnsligt beteende?
Så lyckligt ovetande föräldrar var förr. Inga mobiler och inget facebook, ändå försökte man smyga med det mesta som finnig tonåring. Nu lägger ungdomarna ut både bild och video på festen som toppades med shotrace med diverse styrkedroppar, sång och dansnummer i bara mässingen osv. Ganska lätt att urskilja vilka som hade överkul kvällen/natten innan på vad som skrivs i dessa medier. Jag som tyckte det räckte med vanlig fylleångest när det begav sig. Kan tänka mig att många vaknar med ett ryck vid 06:15, huvudet är sprängt i atomer, ångesten förlamar den starkt illaluktande uttorkade kroppen och med en hasande stil fläks datorn upp och man letar febrilt efter DELETE tangenten. Alkolås på tangentbordet?







Jag får ångest när mina kidz har ångest. Bara ordet ångest ger mig ångest, därav mitt numera blyga alkoholintag vid festligheter. Livet är en enda lång skola, där man hela tiden skall upptäcka saker och ta lärdom av misstag man gör. Jag har från den allra första tonårsberusningen alltid fått den allra fetaste ångesten dagen efter och det fanns alltid fog för det kan jag lova. "Ju fler gånger jag testar desto mer van kommer jag bli att hantera ångesten" "den kanske försvinner om jag provar tillräckligt ofta" Yeah right!! "Men om jag testar köra en fre, lör, sön så hinner inte ångesten slå in". Måndag morgon: "Hallå? jag tror jag blir hemma, har ont i ....brös...hals...eeh, magen är i uppror". Hur i helvete kunde vissa polare ställa sig upp vid 07:00 en söndag och vråla ut: nu tar vi en fet frukost sen drar vi å badar? Fick jag en extra ågrendel i hjärnan, eller saknade dom en vital del av den samma? Själv låg man och höll tummarna för att en Boeing skulle missa Arlanda och smacka in i kåken. I ungefär 9 år har jag varit oberusad (eget påhittat ord). Jag har under dessa år vid 3 tillfällen flörtat lite med gränsen av berusning. Jag har haft Mr. Ågren knackandes på min dörr (dock i en lightversion, med vit smoking och silkesvantar). Jag får fortsätta söka berusning i livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar