lördag 19 maj 2012

Terapi



Behöver pigga på mig tyckte frun. Du är fin men du kanske ska gå och klippa dig och sola lite, så känns det säkert lite bättre. Allt annat än snygg i håret och grå i hyn kan jag hålla med om, men det har känts som det matchar mitt sinnestillstånd. Det hade blivit lite åt det längre hållet och jag tänkte att trots min höga ålder borde det gå att göra något fränt av det hela. I min skrumpna hjärna såg jag en speciell frisyr. Googlade fram den, Chamakh heter han och spelar i Arsenal. Tycker det är en riktig racerfrilla, den kör vi på! Väl på plats fegade jag ur och grät tyst inom mig när lockarna föll. Nu ser jag ut som alla andra och Chamack kan glänsa vidare i London ovetande om att han kunde fått konkurrens från en vass kille i Svedala.

Sola gjorde jag också. En sak har man lärt sig efter 22 år, lyssna på din kvinna annars får du smäll på fingrarna. Jag gled in i vad jag trodde var ett solarium. I själva verket var det NASA´s rymdfarkost Endeavour. En röst välkomnade och började berätta om funktioner. Jag inväntade sedvanlig nedräkning och muller, men inget. Är allting på? Jag provar trycka lite som pojkar alltid måste göra. En orkan svepte över ansiktet och jag fick kippa efter andan, too much! Men vad är det här för knapp då. Nu börjar det pysa, kanske blir lift-off ändå? Nånting blött sprayas över min kropp, väldoftande men vad är det? Går det att sänka musiken? Shit nu sprutar den igen, i ansiktet denna gång. Blir tvungen att hålla andan jättelänge då jag inte visste vad det var. Kunde ha varit hydrualolja som börjat läcka från startraketen. När jag känner att jag börjat förstå cockpit till denna farkost slocknar alla lampor och det blir mörk och kallt. På vägen ut ser jag på en skylt att det var Aroma som sprutats på mig. Får nog slå upp det på Google när jag kommer hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar