söndag 22 januari 2012

100% pain



Idag känns det som jag hade en helkväll med Hans Scheike igår. Mör i kroppen, dundrande huvudvärk, och ändå var gårdagen alkoholfri som vanligt. Flytten har väl satt sina spår antar jag. Jag "missade" handbollsmatchen på TV igår (med flit), tur var ju det. Hade nog inte kommit ur sängen alls idag om jag sett den. Dagen avrundades på bästa möjliga sätt, IKEA!! 













Om allt fungerar som jag vill skall jag äntligen börja jobba fulltid. Jag har varit hyfsat lydig och försiktig. Enligt Doktor så kommer jag ha en del ont men inget som förvärrar. Jag tänker...20 år av demonisk smärta, jag fixar nog lite ont ett tag. Är ryggen bra nu? Inte ett jävla dugg om jag ska va ärlig, men det får ta tid.













Jag drabbas titt som tätt av rejäl abstinens, fotbollsabstinens. Är inte aktiv i år, vilket redan börjar märkas. Att få stå i mittcirkeln i ett sidleds snöande, klädd i långkallingar, termobrallor, pälsmössa, moonboots och styra spelare till både höger och vänster, kanske hoppa in i mål och få en isklump till boll på låret så man stupar. Det blir inte mycket bättre än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar