söndag 1 januari 2012

2012




A Fresh new year lies ahead.
Men jag måste gå bakåt i tiden först. Partydjuret, the man, the myth firade nyår med fru igår. Finfina middagen med förrätt och klassisk oxfilé. Grevinna och betjänten vid kvart i åtta. Lights out vid 21:30 för fru som tutat lite vin. Jag började kolla på Long kiss goodnight, lights out 22:30. Blir väckt 00:00 av en puss & ett gott nytt år av fru, försvinner sen in i drömmarnas horisont. Kul kille? Jag har i alla fall inte ont i hårbotten idag. Barnen? Nyktra och städade. Hoppas ni tyckte det var vackert med alla raketer i natt, själv såg jag ingen.
Nyårslöfte? Som jag skrev igår så ska jag i allra högsta grad bidraga med lycka till min familj så att vi får ett överlägset harmoniskt år. Vem ska spela i min orkester i fortsättningen? Min doktor sa till mig för många år sedan, se dig själv som en orkesterledare, några spelar riktigt illa, några spelar bara för sig själva och vill inte lyssna på ditt spelande, du måste göra dig av med dom, det måste låta bra i orkestern, välj varsamt vem som skall komma in i orkestern. Med andra ord, bort med dom som dränerar dig på energi. Vidare har jag lovat mig själv ett fortsatt ärligare liv. Ärligare? Är du en sån där lögnare? Nej, men jag har varit för mesig genom livet. Jag ska fortsätta uppgraderingen av Highlander 1.2, säg vad du egentligen tycker, man mår inte bra av att tiga för att sen muttra i ensamhet. Fru kallar det för grinig gubbe 2.0



Kunde inte väga in mig denna gång heller. Vågen är trasig och måttbandet har Måns ätit upp.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar