lördag 31 december 2011

Årskrönika

Skitåret 2011 går nu in på sista refrängen. Här är en snabb recap.

Vintern: Glada i hågen skulle vi sälja vårat hus. Jag ansåg efter att lagt ner min själ skulle jag ha rejält med fläsk för den. Besviken fick jag krypa till korset och acceptera mäklarens utgångsbud. Men nu jävlar kommer det bli budgivning. Hallå? Jo jag sa hallå? Seg, utdragen period följde med c:a 12 visningar. Mycket löst folk som försökte med skambud och till och med erbjudande om en kasse pengar på sidan! Det började bli panik, vi flyttade till lägenheten och det började osa kattskit i plånboken. Det blev business till slut. Usch vill aldrig sälja hus igen.
Våren: Fotbollen gick igång på allvar, träningsläger i turkiet med all inclusive och perfekta yttre förhållanden. Seriespelet? nja
Sommaren: Katastrofalt på jobbet, där gruppdynamiken fick grus, lera och jord i maskineriet. Ryggen fick känna av det tuffa påfrestningarna och en operation seglade upp som enda lösningen. Seriespelet? nja. Här någonstans började man även inse att Hammarbys år inte skulle hamna på topp 1 000 000. Semestern blev ganska ok, vädret ok, vi ok.
Hösten: Inledde med en steloperation av ryggen, socialt handikappad och fruktansvärt less. Allmänt nedstämda medlemmar av klanen. Köpte lägenhet, vilket är dyrt, men det kändes toppen. Seriespelet? nja. Tjejerna i laget gjorde det trots allt bra. Många var spelarförlusterna innan och under säsong, så det får vara klart ok.
Vintern: Ekonomin som sjukskriven är riktigt haltande, men vi slätar som vanligt ut alla gupp på vägen. Nu ser vi fram mot flytten och ett förhoppningsvis fantastiskt år, jag anser att vi är väl värda det, Och det är ni också.
Ingen ordnar fram lycka och harmoni till dig, det ramlar inte ner i huvudet på dig, du kan skapa harmoni genom att konstant sträva efter lycka. Kasta bort saker och människor som är energitjuvar.


Ett riktigt Gott Nytt År till alla energigivare där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar