torsdag 22 december 2011

Stress

Den är ny, den är fet

Vilket jäkla röj det är. Jobba mina timmar som inte räcker till, fixa hemlis, julstäda, sälja tv, ringa elleverantör till nya lgh. Hallå!! jag är en människa som inte lirar ihop med stress. Stress och jag har ett förflutet. Stress har tvingat mig till att bli en pillertrillare. PLING!! din soffa har kommit mvh EM. Men vafan då. Två dagar innan jul skickar dom sms. Ok, tänk, planera, styr upp bitarna nu för fan, get a grip. Dotter den ängeln utbrister med len julstämma: Pappa, jag fixar städningen. Dotters pojkvän i sann julanda: jag hjälper med soffan. Fixa bil och släp. Kanske farbrorn på EM kan hjälpa en stackars invalido lasta på släpet, som hade en fin ramp som han kunde rullat upp grejerna på. DUNS! jaha, han droppade soffan utanför. Jag lyfter bara med armarna tänker jag. Upp i hissen, in i lägenheten. Katter som flyr i panik, dotter skriker i falsett för vi går in med skorna i "hennes" nystädade hem. Krafttag runt den gamla soffan, ut med skiten, upp på släpet, bort till svärmors lägenhet där den ska bo. Upp med nyckeln, men vafan då! Fel nyckel (stod visst stugan Gotland på denna). In i förrådsgången från helvetet. Där får den stå tills imorgon. Men annars är det väl bra. Korsett och stödstrumpa hela julen.

FUN FUN FUN


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar