onsdag 28 december 2011

Mina färger är grå


Det känns så där lagom rörigt i innersta kretsen igen. Lugn och ro vet vi knappt vad det är längre. Trasiga förhållanden och allmänt nedstämda barn. Det verkar ligga i tiden att ungdomar mår halvpiss. Kanske 2012 blir vårat år? Kaos är inget bra tillstånd, inte ens för en kort period. Jag går nu upp till halvtid från 2 januari, sen har vi ju flytten att se fram emot. Men helt ärligt, hur roliga är Januari & Februari? In i dimman och hoppas du kommer ut i mars med förståndet i behåll. 







Allt är enkelspårigt när man tycker livet är grått. Man reagerar argt på vissa intryck och vad folk berättar. Kom en tjej idag för att köpa en TV-möbel av oss. När vi skulle bestämma tid via sms så skriver hon: jag kan bara komma idag för imorgon åker jag utomlands. Fan, vissa har det bra, var hon tvungen att gnida in det i ansiktet på mig, mummel, mummel. Fan va tyst det var vid fika bordet i dag då, ska jag gå igen? mummel, mummel. Jaha, nu går hon och lägger sig halv åtta, rolig jag måste va då, luktar jag eller? mummel, mummel. Men som min gamla nestor och tillika lagledare Ove-krull konstant matade oss med: Efter regn kommer sol. Stämmer ju faktiskt väldigt bra. BRING ON THE FUCKING SUN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar