fredag 30 december 2011

Birthdaygirl


Dotterns 18-årsdag, tjohoo. Paketöppning på morgonen. Jag kommer på mig själv pillandes med fingrarna. Precis lika förväntansfull då jag inte har en aning om vad de flesta paket innehåller. Vilket manligt praktexemplar man är, fru har styrt upp presenterna, å vad fan har jag gjort. Ytterligare ett fint exempel på att evolutionen går i sakta mak vad gäller mannen. Pappa fixar tårtan och klarar kanske, å då menar jag kanske att sätta på kaffet. En present var en sminkkurs på makeup-store i dag och en mängd produkter. Jag tog naglarna med henne igår, det blir för mycket mjukt, fluffigt och rosa med två dagar på raken, fru får följa. Jag tar den tunga klassiska biten: "mitt lilla hjärta Pappa tar med dig till krogen, så ska jag lära dig allt jag kan, come on katten, det schväänger ju".

Det bor nog en liten liten dansk sockerbagare i mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar