fredag 2 december 2011

Snorta

Tycker hon ser lite snorig ut redan här

Hur snyter man sin katt?

Den något mindre men ändock överviktiga katten som berikar vårat liv tusenfalt, har begåvats med tendensen att snarka i vaket tillstånd. Är det på grund av övervikt, snedvikt, ihopvikt, pälsallergi eller är det så enkelt att hon har en kråka fast i systemet. Kan man påtvinga en katt att nysa? Hur snyter man en katt? Hur som helst, man vet var hon ligger och ruvar i alla fall.







Jag vet vad ni tänker, fan va pinsamt att sola solarium i min ålder. 40 års kris, sorry
Något försenad påbörjade jag trots allt mina gymnastiska äventyr idag. Första gymbesöket sen operationen. Nytt gym och lite nya maskiner att lära in sig på. Förbränningscyklade 40 min, sen attackerade jag ändalykten och benen varsamt men bestämt. Jag smög lite blygt fram genom rummen och vågade inte mig in där de lösa vikterna var. Där är ju de stora pojkarna. Ska kolla nästa pass om Jim (dotters pojkvän, tillika instruktör på gymmet) kan visa mig lite. Hoppas, hoppas att jag inte tog i för hårt. Svårt att veta så här i början.









Har noterat att jag ligger på ungefär 30 trogna läsare om dagen när jag inte länkar via Facebook. Jättekul att ni finner detta läsvärt. Ni andra Infidels/traitors som sporadiskt läser har jag inte mycket till övers för. Jodå, ja bara skojar, ville bara flasha med lite engelska ord. Jag gillar er med.....sporadiskt
Freaking fredag och grejer. Idol, 2 rutor mörk choklad, vatten och blykeps vid 21:30. Riktigt party med andra ord. Har jag inte gått ner i vikt nu på söndag ska jag starta en sällan skådad frosserifiesta. Då är det dags att löpa linan ut och satsa uppåt istället, 140 kg äkta gotlännig, kan det va nåt? Riktigt stor-fortfarande söt kan vara en epitet för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar