onsdag 18 januari 2012

Glest


Glest har det varit med bloggandet på senaste tiden. Allt har ju sin förklaring. Jag har suttit inne på kåken. Polisen gjorde razzia, jag har ingått i en liga som mass-nedladdat Indiska Bollywood-filmer och världsledande artister inom nyckelharpsjangern.
Upp på detta har vi ju flyttat med allt vad det innebär. Själva flytten gick på bara 4 timmar, helt och hållet tack vare min laguttagning. Körde en 1-2-2 uppställning. Stabil back och väldigt kompetent lyftare: Petta, extremt seniga och uthålliga mittfältare: 2H Plattsättning AB (Uffe & Sebastian). På topp chansade jag lite och körde två unga Highlanders (Christoffer & Linus) chansningen gick hem trots att jag som Teamleader fick höja rösten ibland åt junioren Linus (som till sitt försvar hade JÄTTE ont i huvudet, som han hade fått hos nån snubbe som han kallar Kung Carl) 4 timmar som sagt var, ett helt jävla bohag. Hur snabbt gick det då för Felia att flytta våra TV-abonnemang och bredband 700 meter längre bort? Ja precis!! 5 dagar. Hur svårt kan det vara? "Det hjälper inte om du felanmäler 3, 5, 10 ggr, det går inte fortare för det, vi har tagit mot din felanmälan och åtgärdar det så fort vi kan." I går fixade en tekniker igång dieselmotorn och vi var glada......i 5 minuter. Varför funkar inte sonens TV? Ringer idag och det konstateras att det blivit knas. Det ligger bara beställning på ett abonnemang, suck. TVÅ ggr har jag kontrollerat beställningen. Skit samma, nu är allt bra. Nya haket är super och vi pustar ut och konstaterar att här bor vi tills ljuset släcks för gott. Ska kamma mig nu gällande bloggandet, that´s a promise.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar