måndag 13 augusti 2012

Det är över

Idrottskvinna


OBS! personen på bilden är inte min fru
Nu har äntligen satans påfund avslutats. Det är över. Alla OS-sakerna är borta. Fruns Wuwuzela, miniatyrhäckar och landsflaggor har kastats ut. Äntligen får vi duscha igen då badkaret med tillhörande draperi fungerat som kastbur för spjut (kast med liten tops) och kula (indränkt tvättsvamp) Jag har skrivit det tidigare men det tål att upprepas, det kräver sin man för att orka med en galen idrottskvinna. Hon har till och med kört tresteg med avslutande landning i katternas låda, kvinnor.. fnys. Det är inte heller roligt att gå och lägga sig med en kvinna som har brottartrikåer och talk på händerna och under hakan. Dressyren var nog ändå värst, jag känner mig kränkt.
Så nu gäller det att hitta ny stimulans i vardagen och den kommer i ett litet svart paket med frätande snören: "Du är hjärtligt välkommen tillbaka till jobbet på måndag. Nu ska du vara i vårat förvar i c:a 365 dagar." Känner jag inte möjligen att det kommer en liten körtelfeber eller korsbandsskada inglidande? Såg jag inte ett löv falla? var är min snöskyffel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar