fredag 10 augusti 2012

OS-final

Handboll

Fy fan vad jag hatar Handboll. Efter ha genomlidit alla matcher på 80 och 90-talet med Bengan boys med tillhörande hjärtstopp, blodpropp och salmonella trodde man att det tillhörde historian. Dom kunde ju aldrig vinna komfortabelt. Det skulle alltid vara så att man var långt inne på nagelbanden innan slutsignalen ljöd. Lika jävligt om inte värre (man har ju blivit äldre) är det denna gång. Vem fan är regissören till detta drama? Jag hade sån otroligt svår handsvett så jag fick hämta en hink. Katterna går runt och blänger på mig för att jag i deras ögon och öron exploderat i okontrollerade humörsvängningar. Detta pissgäng som inte kan prestera. Nu har dom knäppt alla inklusive stortvivlaren själv på näsan. Det är stort, det är megastort. Precis som det gamla landslaget har dom en hyfsad skytt ändå smusslar dom, trollar dom, ålar dom sig fram till lägen som inte borde funka. Skulle vi nu i konflikten med Vitryssland behöva försvara våra gränser så sätter vi ut Jernemyr och Karlsson på patrull så är den saken biff. På tal om dom, kul att bara spela försvar, sällan få rubrikerna och aldrig göra mål. Lite som att bara bli inbytt på defensiva hörnor och frisparkar i fotboll. Eller bara få stå där i målet med alla andra när motståndarna har hörna i Bandy. Jag är mycket tveksam till att se Sveriges OS- final. Det gör för ont, det sliter ner, det är inte juste mot familjen.

Magnus Jernemyr




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar