söndag 5 augusti 2012

Sommar och sol

Gotland

Det var det. Bara snällt vänta ungefär 365 dagar till. Vi har haft the time of our life på Gotland. Väder har vi haft också, fint väder som tusan och jag är rejält färgad på min runda kropp. Det blev en riktigt lugn och stressfri tripp denna gång. En utav dagarna mötte jag upp vänner som var på ön, för att guida runt dom. Det blev en fantastisk dag med stopp vid Lummelundagrottorna, Blå lagunen och Fårö. Jag har besökt dessa grottor kanske 5 gånger men denna gång var jag inte lika kaxig. Jag kände en påträngande lust att så snabbt som möjligt komma ut. När guiden berättade hur många ton berg som fanns ovan våra huvuden ville jag krama någons hand. Jag har blivit äldre och därmed fått svårt med hålor under marken. Konstigt, jag som är en sork från Gotland. 2 veckor semester med förhoppningsvis sommar och sol kvar på hemmaplan nu. Vad göra när fru och barn jobbar? Gjuta tennsoldater? Spela plockepinn med katterna? Nä fantastiska fru har sett till att vi har ett bra program framöver. Ålandstripp, Ystadstripp och kanske en helg hos bästa vän i Älvdalen.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar