tisdag 14 augusti 2012

Smolket i bägaren

Trumpen

Man kanske skulle flytta till Gotland? På semestern lämnade jag in bilen i Visby hos Saab/Opel för att åtgärda ett glapp i en krängningsarm. Dom tog in bilen direkt och sa att detta tar max en timme., gå och shoppa ni så länge. En timme senare är allt klart. Dom hade till och med satt fast 2 stycken värmeplåtar som rostat loss under. Himmel och pannkaka, vad kommer detta gå loss på? Styrde mot stugan med ett leende på läpparna, 749:- det kändes nästan som julafton. Smolket i bägaren var dock att det glappade i den andra armen också, men dom hade bara en hemma. I dag hämtade jag bilen från Saab/Opel-verkstan här hemma. Samma reparation -plåtarna men +nya torkarblad. Jag styrde hemåt med trumpen min och med en känsla att jag blivit lurad. 1950:-. Hur kan det skilja över 1000:- beroende på vart man bor. Vad kostar det i Jukkasjärvi? 360 spänn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar