torsdag 15 november 2012

Cykelspark

Zlatan



Jag var faktiskt nära att göra ett likadant mål som Zlatan gjorde mot England. Jag i en tävlingsmatch med C-laget och Zlatan bara i en träningsmatch. Perfekt tajmad cykelspark som tyvärr strök över ribban. De enda skillnaderna som jag kan komma på är att Zlatans gick ju faktiskt i mål och att jag var nog uppe i kanske 1.60 med min fot medan hans fot var någonstans vid 3.20. Att Ninja in en boll på det sättet skulle till och med Chuck Norris få kämpa med för att fixa. Fakta är att Sverige inte gör någon bra match alls, ändå vinner man. Jag har ju alltid varit kritisk mot denne man, som nu för tiden är skrämmande likt Lilla My, men boy o boy det var någonting vi nog inte får uppleva på några decennier. Det var Zlatan-England 4-2 med lite stöd av periferipjäser i gult. Det enda stora smolket i bägaren är ju när man står med insikten att mittbackarna Hamrén väljer att satsa på inte alls håller måttet. Vi har alltid haft monster på dessa positioner, men nu är det två märkligt stela och förvirrade personer som inte riktigt varit med på lektionerna om att försvara på rätt sida. Dom är nog gladast av alla över Zlatans magiska afton, då deras taffliga insatser liksom glöms bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar