måndag 19 november 2012

Jag har varit för kaxig

Värktabletter




Gör fortfarande lite ont efter sveket från United. Jag har varit för kaxig, så nu behövde jag smisk på både fingrar och stjärt. Man måste dock gå vidare och se framtiden an med tillförsikt.
Måndag, sjukskriven, UPS skall hämta dotterns trasiga dator någon gång innan tre. Så här sitter jag full av idéer och med lust att gå ut och insupa höstens alla intryck. Jag tror fan jag går och lägger mig. Dra mig baklänges så fantastiskt tråkigt det kan vara. Nu kom posten, jippie. Hallmattan flyttade sig av tyngden från räkningsberget som skyfflades in genom brevlådan. Som den där lilla rosen på toppen av bakverket har jag blivit tvungen att börja äta värktabletter för ryggen igen. Dom hjälper, det gör dom men det känns väl sådär att börja knapra värktabletter igen 14 månader efter operationen. I morgon blir det magnetröntgen, där dom förmodligen upptäcker diverse verktyg som glömdes kvar sen sist. Äsch! Ryck upp dig nu, snart kommer snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar