lördag 3 november 2012

Höstdepression

I skallen



Sitter och tittar på grillen med sitt överdrag på. Spanar ut genom fönstret på alla nakna träd. Nu är det långt kvar till kortbrallan åker på igen. Jag ljuger inte när jag säger att även katterna har höstdepression. Spenderat en timme på nätet med att kolla efter höstskor. Hittar inga, vill inte ha höstskor, vill ha flipfloppers eller sneakers. Tröttheten tynger ner en som ett blött lapptäcke, allt är trist. Nej så illa är det ju inte, nu finns tid att mysa, planera, och fortsätta inkassera klirr från spelbolaget. Börjar kännas som, jaha vann jag igen. Jag vet, man ska inte skryta, men det är nya dryga Highlander 8.0









Första fotbollsträningen genomförd och lite nervös var jag trots allt. Fick leta djupt inne i hålrummmet i skallen efter övningsbanken, men den är där. Konstigt med tanke på hur så mycket annat bara gör en vändning i skallen och försvinner för gott. Kommer bli fantastiskt roligt och spännande att se hur mycket bekymmer vi kommer ställa till med säsong 2013. Unga utvecklingsbara spelare som brinner för fotboll, det är godis för en tränare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar