måndag 5 november 2012

Har du mycket ont

Skiktröntgen 



For iväg till Nacka idag för att träffa doktorn som opererade ryggen förra året. Har inte varit något vidare senaste 4-5 månaderna. Åker i god tid som jag tyckte men upptäcker i höjd med Sollentuna, när bilarna står som parkerade att jag kommer inte i tid idag. Jag kan för mitt liv inte förstå hur folk som reser med bil till jobbet i huvudstaden står ut. Jag får stressutslag i ansiktet, håravfall och flimmer på högra hjärtklaffen. Va fan har folk ute på vägarna att göra vid 08:30 på morgonen? Börjar man inte jobba 07:00 eller 08:00? Finns det verkligen så många företag i stan med direktörer som börjar 09:00? Kom 10 minuter för sent trots att jag pressade min svarta lilla Opel förbi vettskrämda morgonmuppar när proppen släppte. Skiktröntgen visar inte direkt på något som skulle vara på tok, har du mycket ont? Nä bara när jag hoppar stavhopp och springer 3000 meter hinder, Döööh!! Vi börjar så här, du blir kallad till magnetröntgen så får vi se om det är fler diskar som blivit dåliga sen förra röntgen. Hade kanske varit bra om jag hade magnetröntgas samtidigt som skiktröntgen så hade vi haft svaret nu? (Sa jag inte, men ville gärna) Sånt här kan ta tid. Ibland upp till 2 år innan det börjar kännas bra. Det som i enstaka fall kan uppstå är att det blir mikroskopiska fickor vid skruvarna, dvs skruvarna glappar lite och det orsakar smärta. Jaha! så ni använde inte plugg alltså? Epoxy? Primer? Ser inte ut att bli Vasaloppet i år heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar