söndag 16 december 2012

Doppardagen



Oj vad gubben är söndagstrött. Spenderade lördagen mellan 07:00-19:30 i en sporthall. Fem matcher för mitt lag i våran egna turnering. Blev lite som Bajens säsong 2012, bra start, svacka i mitten och stark avslutning. Ingen pokal men lärorikt för mitt unga gäng som kan bita ifrån bra när alla är på topp. Nu ska vi vila oss ordentligt för att från den 8/1 bygga muskler och införskaffa oss Kenyansk kondition så att vi framåt April-Maj glatt kan vinka adjö till ledsna motståndare när dom vänder hemåt utan poäng.

Det börjar braska mot doppardagen. Sitter och filar på julrimmen och drömmer om julklappar i massor. Satan vad pengarna rinner i väg runt denna högtid. Kanske att man skulle flytta julen till efter mellandagarna så man kan handla alla klappar på mellandagsrean? Ska bli spännande att se vad mina kära har köpt till mig, jag som har Fru, son, dotter, katter och en Iphone, vad mer kan man begära?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar