måndag 10 december 2012

Julgala

Julmust






Fru och gubbe på julgala i Friends Arena (AKA fiendens arena) i helgen. Upplagt för gala och glam. Efter en hel del trängsel blev vi visade till våra platser. "Ska vi gå och beställa lite förfriskningar gumman?" Jag körde dit och hem så jag klämde i med: "Frun vill ha ett glas vitt och jag tar två julmust. Vad har ni för vin? Har ni något halvtorrt?" Vi har bara en sort. "Är den torr?" Vet jag inte, du kan få smaka. Julmusten är slut förresten. Slut? Hälften av gästerna hade kommit och serveringen hade pågått en kvart!!
Ja ja men Pepsi är ju också jävligt juligt.
Som brukligt började vi med det kallskurna. Fantastisk sill måste jag säga och jag kände att frustrationen över julmusten började lägga sig. "Någonting mer att fukta strupen med älskling?" (medan jag njuter av min Pepsi) Köpte ett glas med Mousserande serverat i ett litet plastglas för 85:-
Main course! Det varma! "Nu njuter vi stumpan." Inte något att hänga i julgranen direkt. Prinskorven smakade gummi och revbensspjällen behövde man nötknäckare till. Jag kände åter irritation över den uteblivna julmusten.
Dessert! Kakor, bakelser, chokladfontäner, tårtor....fanns där inte. En chokladkaka fanns liksom en inte allt för god äppelsmulpaj och knäck. Ischokladen var slut. En brieost var vad dom hade mäktat med. VAR FAN ÄR MIN JULMUST?
Nu jävlar börjar showen!!! Magnus Betnér kliver ut på scen. En utav de grövsta standup nummer jag någonsin sett. Inte direkt julstämning att vråla om knulla och hur kvinnor spricker vid förlösning av barn osv. Jag drog inte ens på smilbanden. Riktigt jävla dåligt scoutat av arrangörerna, då det fanns en hel del barn och unga på plats. Vid bordet bredvid satt en mor och höll för sitt barns öron.
HUR I HELVETE KAN JULMUSTEN SOM ÄR KRONAN PÅ VERKET VID JULBORD VARA SLUT? Det som sen följde var en sann fröjd. De riktiga artisterna intog scenen och det var faktiskt helt fantastiskt. Berghagen, Loreeeen, Jöback, Danny och gänget knäckte verkligen. Gick därifrån nöjd trots allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar