lördag 29 december 2012

Vilken kvinna




Hektiska dagar vid jul? Varför har du inte skrivit? Jag har legat för döden. Riktigt vissen har jag varit. Blir sjuk 1 gång vartannat år ungefär. Man förstår vad jag vill komma till när jag skriver så....Ja jag blir faktiskt ruggigt dålig. Kämpade rejält för att klara av julafton. Stackars fru fick sköta hela ruljansen och det gjorde hon med bravur. Vilken kvinna. Vet inte vad jag gjort som var så speciellt i år, men klapparna ramlade in i en strid ström. Nu är jag på benen och planeringen för nyår har varit i full gång, tills igår. Fru insjuknar och är totalt trasig. Det är precis som att någon styr det hela. När en är däckad kliver den andra fram, bara för att invänta tillfrisknandet och själv bli sjuk. Det får bli ett högst provisoriskt nyårsfirande. Jag får dra en extremt lång stubintråd in till sovrummet så hon kan få dra av en riktig nyårsbomb. Det kan bli rejält tufft för mig med. En hel del dricka som skall förtäras. Kör nog en grevinnan och betjänten vid sängkanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar