onsdag 12 december 2012

Stresstålig

Spunk






Den är här, den har anlänt. Hur gör jag nu? Jag fick börja med att gå in och surfa efter hur man sätter i simkortet, bra start! Otaliga var timmarna som en pedagogisk son satt med sin far för att få honom att våga utforska denna skapelse kallad Iphone. Den låter i stort sett hela tiden, pling! du har fått ett mail, ploing! du har fått en uppdatering, swish! det är din tur på quizzkampen, splash! det ringer. Jag börjar förstå gamnackarna på byn, det händer något precis hela tiden. Det gäller å vara stresstålig och klara av att ha många bollar i luften (som är den vanligaste raden i ett CV). Själv ramlar jag ihop i en hög och får spunk om det ringer på dörren samtidigt som micron e klar. Man måste väl hänga med antar jag, men saknar ändå tiden  när man kunde nås först när man klev in genom dörren hemma. Man fick oftast gå ut (och få frisk luft) och leta efter den man ville nå. Stenålder tycker kidzen, happytimes säger gamlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar