måndag 17 december 2012

Vilken biff

Julklappar och rim




Stig Vig (även kallad Broilerhighlander) har börjat gymma igen. Piskade pedalerna på cykeln så dom glödde. Ganska tidigt kände jag att hjärtslagen blev orytmiska, blodsmak i munnen, synen började svikta och bara Van Halen i lurarna pressade mig mot stordåd. Precis hela röven hade somnat när jag var klar. Avslutade sessionen med en halvtimmes stretching. Nådde nästan ner till knäna när jag var klar. Snart kanske man kan införskaffa skor med snörning igen, är inge snyggt med kardborreband på finskorna. Känns som jag kommer "gå mot en ny vår". På vägen hem kände jag blickarna som sa, titta där! där går en sån där som tränar, det syns verkligen, vilken biff. Om ett halvår kanske jag kan börja med vikter på hantlarna och skivstången.

Svårt detta med julklappar och rim. Man vill ju inte avslöja för mycket vad som finns däri. Tror jag knåpat ihop det riktigt bra till frun. Detta är ingen lätt nöt att knäcka?

När du mot sängen styr din kosa, kan du klä dig i denna genomskinliga _ _ _ _ _

När gubben din vägrar diska, kan du med gott samvete använda denna _ _ _ _ _

För att bli fin du använder krämer och gurka, slopa detta och använd denna  _ _ _ _ _

Jag vet att denna jul kommer bli speciell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar