torsdag 6 december 2012

Offside

Oduglig




Det var så kallt härom dagen. Bromsarna frös på bilen så det var lite småkärvt att transportera sig framåt. Precis samma sak med en oduglig rygg faktiskt, ju kallare desto svårare att förflytta sig. Läkarbesök först i slutet av januari. Försökte mig på att ringa dit för att i alla fall få en hint om det såg bra ut på magnetröntgen eller om jag skulle börja donera organ redan nu. Full telefonkö, försök nästkommande vardag. Nu har jag som det känns på nåder fått en telefontid med läkaren om en! vecka.
Fortsatt sjukskriven och man känner sig helt och hållet oduglig. Jobbet är en så stor del av ens identitet och jag känner mig klart offside just nu. Jag vill och jag kan, men jag får inte (Precis som jag kände med flickorna jag trånade efter i lågstadiet) Börjar ana ugglor i mossen. Kanske är man förbrukad. Har haft det en aning sämre och en jävla massa bättre än hur det är nu. Hjälper det månne att lägga sig ner och dö? Kanske inte men det är trots allt vad man känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar