torsdag 20 december 2012

Urkraft

Sixten Jernberg






Har du en ofantligt stor släkt som kommer i jul? Kanske du då behöver parkeringsvakt? Jultomte? Diskare? Det börjar märkas att jag varit sjukskriven ett tag. Spargrisen är tom. Burkarna är pantade. Det klingar inte mycket på kontot just nu. Nackdelen med lång sjukskrivning är ju att när man väl kommer tillbaka i jobb, måste arbeta två månader innan en normal lön dyker upp. Kanske kan spela dragspel utanför Willys? Tur är väl att man gifte sig rik. Två arbetande barn får nog bidraga förtjänstfullt nu när farsan är utblottad.

I dag är jag helt däckad. I går var jag döende men idag har jag passerat det stadiet. Fy satan så otroligt synd det är om mig. Kan inte svälja, i huvudet far en slägga runt med full kraft och i den allt för övergödda kroppen finns bara smärta. Har tuggat så mycket alvedon och strepsils så magen skriker: det räcker nu, ge dig för fan. Skärp till dig annars kastar jag upp allt igen.Så fruktansvärt vek man är. Nu blir det andra bullar. Såg precis dokumentären om våran största skidlöpare genom tiderna Sixten Jernberg, Vilken urkraft, vilken orubblig vilja. Allt går, tar det emot så ta för helsike i lite till. Jag blev så otroligt tagen och inspirerad av denna man. Vi är alldeles för bortskämda nu för tiden. På den tiden fans inte uttrycket curlingföräldrar. Man fostrade vinnare och samhällsbärare och folk slet för sina drömmar. Att vika ner sig fanns bara inte. Let´s go Highlanders. Upp å hoppa, nu jävlar köttar vi på ända in i kaklet (bara jag kan få ha lite mindre ont i halsen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar