tisdag 11 december 2012

Iphone

Up to date 




Nu har även jag gått i fällan? Jag skall visst bli med Iphone 5. Behövde en ny mobil. Funderade på att ta en vanlig så kallad osmartphone. Har ganska nyligen fått grepp om det här med sms. Visste ni att man kan skicka bilder till varandra? Värsta NASA. Det fanns en tid då jag också ville ligga i framkant och ha det senaste inom det mesta. Nu är det mer som att det kvittar. Status är inte direkt numbero uno längre. Klart du ska köpa Iphone farsan. Jag vet inte. Jo men den är sjukt bra. Vadå? ringer den tydligare? Lyser den bättre i mörker? Är texten så stor så jag inte behöver mina läsglasögon? Ja det skiljer ju faktiskt 24 år mellan mig och min son, så vi har lite olika preferenser. Trots totalt ointresse för senaste tekniken så sitter jag här och undrar och väntar på att lappen ska dimpa ner i brevlådan. "Du har ett paket att hämta på Coop" Kommer jag också bli helt okontaktbar när jag får prylen som skall göra en up to date och lättnåbar? Kommer jag också få svåra nackproblem, då jag sett att alla numera bara tittar ner i sina apparater? Maskiner som gör oss mer och mer osociala och mer autistiska, man sluter sig i sitt eget cosmos. Såg ett program igår om katter (ja det var ju väldigt ovanligt, get a life) där man med sin Iphone kunde leka med sina katter fast man är på jobbet. Man kan numera sätta på värmen i bilen med "telefonen" har jag hört. Snart kommer vi kunna få lukter och smaker via apparaten också? Går det att ringa med en original Iphone? Eller måste man ladda ner en sån där app med själva ringmojängen? Skulle det inte vara lite fräckt om den där lilla lampan man har på "telefonen" var av modellen solarielampa? Smidigt att på lunchen sitta och jobba på brännan. Kanske inte skulle skrivit det. Borde kanske söka patent istället? Laser så man kan jobba på celluliterna? Men va fan  kommer inte lappen snart då? Kanske måste ha en app för att få en lapp?

1 kommentar:

  1. Hej Johnny. Har inte varit här inne på ett tag men blir lika glad/berörd av det du skriver. Hoppas allt är bra med dig och din familj. Kram Lena

    SvaraRadera